Skip to content

Vi har svar på alla dina frågor!
Här är några av dem.

Fakturor

Jag har fått fakturan skickad fel, vad ska jag göra?

Inget att oroa sig för. Maila info@qsr.se så hjälp vi dig med fakturan så fort vi kan.

Priset som jag fick höra när jag beställde jobbet stämmer inte överens med fakturan?

Detta är möjligtvis ett misstag i fakturan men kan också vara förbrukningsmaterial eller reservdelar som har bytts i efterhand. Har du frågor angående detta så maila gärna ekonomi@qsr.se så ger vi dig klarhet i dina faktura frågor.

Denna fakturan är ett garanti jobb, hur går jag tillväga?

När det handlar om garanti jobb är det otroligt viktigt att detta sägs vid anmälan av ett jobb. Då kommer vi efterfråga kvitto och så avgör tekniker som utför jobbet hur vidare det är ett garanti eller ett handhavande fel.

Vad är skillnaden på fakturor från QSR Sales och QSR Partner?

Skillnaden på dessa fakturor är att QSR Sales fakturerar för köp av maskiner, reservdelar o.s.v som inte innefattar ett jobb av våra tekniker. Medans fakturor från partner kommer när en tekniker har varit inblandad i jobbet.

Felsökning

Min glassmaskin läcker vad skall jag göra?

Detta är inget ovanligt problem som vi stöter på och vid de flesta fall så räcker det att man byter packningar. Skulle du vilja ha hjälp med detta så är det bara att maila info@qsr.se eller ringa till oss på kontoret så skickar vi en tekniker som hjälper dig med detta.

Min kyl är igång men den kyler inte?

Detta är en vanlig felanmälan som vi får in till oss men tyvärr så är inte lösningen alltid så lätt. Vi rekommenderar att ringa in och boka in en tekniker som kommer och kolla på detta.

Co2 Larmet har gått, har panik vad ska jag göra?

Co2 är i små utrymmen otroligt farligt då det kväver allt syre i luften. Där av så kan du svimma och i värsta fall även dö. Därför är detta inget vi tar lätt på.

Skulle ditt Co2 Larm gå så evakuera restaurangen och ring oss direkt. Co2 larm är vår högsta prioritet och vi skickar direkt en tekniker som kommer med rätt utrustning för att på ett säkert sätt fixa läckaget.

Min glassmaskin funkar inte att starta efter inatt?

Det finns olika anledningar till att detta har skett, men börja med att återställa maskinen och se om det fungerar. Skulle inte detta fungerar så hjälper vi gärna till. Glassmaskiner är en av våra många kompetens områden och vi ska göra vårat bästa för att få dig och kunderna nöjda.

Övrigt

Tänkte göra en felanmälan, vad behöver ni veta?

Svaret är ganska enkelt, så mycket info som möjligt. All info vi får inför jobb underlättar otroligt mycket för teknikerna och om de behöver ta med speciella reservdelar direkt innan jobbet.

-Vad är det för Problem med maskinen? Gärna så detaljerat som möjligt.

-Vilket märke har maskinen?

-Modell nummer?

-Årsmodell?

-Restaurangen det gäller

-Kontakt person

-Fakturerings plats

Gjorde en felanmälan, men problemet löste sig. Vad ska jag göra?

Ibland händer det att maskiner är ”maskiner” och helt plötsligt börjar fungera. I sådant fall kanske du vill avboka din anmälan. Detta gör du kostnadsfritt genom serviceprotokoll, maila oss på info@qsr.se eller ringa till kontoret så fixar vi detta åt dig.

Söker en speciell tekniker men hittar inga nummer på eran hemsida?

Anledningen till detta är att vi aktivt valt att inta skriva ut nummer till våra tekniker då det har i historian blivit nerringda. Behöver du hjälp av en specifik tekniker rekommenderar vi att ni mailar till info@qsr.se så för vi över infon till den specifika tekniker som ringer så fort han/hon kan.

Hur kan jag se status på min felanmälan?

För att kunna följa din felanmälan i realtid så behöver du skapa ett konto på Serviceprotokoll. Har du inte ett konto där så hjälper vi dig. Maila info@qsr.se så fixar vi inloggningsuppgifter till er.

Back To Top
Samtyckesbanner för cookies av Real Cookie Banner